22 huhtikuuta 2014

Pääsiäisiä!


Olen toivottelujeni kanssa jo auttamattomasti myöhässä, mutta jaan kanssanne muutaman valoisan pääsiäiskuvan. Kuvaaminen on sata kertaa ihanampaa, kun valo on kaunis ja valoisa.

Matkustin Ouluun pääsiäisen viettoon viime torstaina täpötäydessä ja nykivässä junassa. Matka kesti 6 tuntia, koska routavaurioiden korjaaminen on jälleen aloitettu Kokkolan ja Oulun välillä, mikä pidentää matkaa tunnilla. Onneksi matkaseuranani oli Turun vahvistus, ystäväni, joka muutti Aurajoki-hoodeille viime syksynä.

Tänään ajelin isäni kanssa autolla Oulusta Tampereelle, ja heti huomenna on vuorossa bussimatka Helsinkiin.



Kuvassa on maailman parasta pääsiäiskakkua, jota olen leiponut nyt varmaan viitenä vuonna peräkkäin. Pirkan pääsiäismäinen jogurtti-raparperitäytekakku maistuu keväiseltä ja makelta, muttei liian. Ohje löytyy täältä.





Kevätaurinko on vastustamaton, ja Oulussa on kivoja valoja.

Ai niin, pääsiäiseeni kuului kirjojakin. Luin Coetzeen Häpeäpaalun, josta ehdin jo kirjoittaa, ja Salla Simukan Jäljellä-dystopian. Kirjoitan siitä heti, kun olen lukenut jatko-osan Toisaalla.

2 kommenttia:

  1. Huh, ehdin jo lukea ROTTAvauriot.. Onneksi ei sentään!

    Ihania kuvia ja aivan syötävän upea kakku! Minä olen hyvin onneton keittiössä, mutta vastaanotatan mielelläni kutsun maistelemaan moisia ;D

    VastaaPoista
  2. Hahhah, ei sentään rottavaurioita! :D Mitäköhän ne sellaiset olisivat...

    Tuo kakku on aivan parasta, eikä sitä ole kovin vaikea tehdä! Luulen, että pahinkin keittiömöhlijä voisi selvitä hommasta. Syöjän osa on tietty aina kaikista hauskin :D

    VastaaPoista